Prorazit na trhu není dnes jednoduché. Je jedno, zda nabízíte nějaké výrobky nebo služby. Konkurence bývá velká, a i když přijdete s něčím novým a neotřelým, musíte dát okolí nejdříve nějak vědět, že existujete.
Máte víceméně dvě možnosti
1. Spojíte se s odborníky
Je mnoho reklamních agentur, které se Vám rádi o Vaši prezentaci postarají. Vy jen určíte částku a oni Vám již předloží možnosti, jaké máte. Stačí si pak vybrat.
2. Zařídíte si reklamu sami
Nechce se Vám platit něčí práci navíc a Vaše finanční možnosti jsou omezené? Pak je třeba se hlavně zamyslet, komu jsou Vaše výrobky nebo služby určeny a podle toho zvolit správný způsob reklamy.
Mladí lidé (a nejen ti) dnes dají asi nejvíce na reklamu po internetu. Ideální je se spojit s nějakým populárním youtoberem, aby Váš výrobek propagoval. U nás to zatím takový trend není, ale v zahraničí to znají dobře. Podívejte se jen na královskou rodinu v Anglii. Pokud děti prince Williama vyjdou v něčem novém, hned je to v obchodech vyprodané, to samé platí u jeho ženy Kate.
Starší generace a lidé důchodového věku ještě stále upřednostňují letáky. Stačí roznést po schránkách v oblasti, kde hodláte podnikat, letáčky a informovat, co a jak nabízíte. Případně využít nějaké lokální rádio. Hodně lidí stále také čte inzerci v novinách. Hlavně těch, které dostávají bezplatně do schránek. Inzerovat tam pár týdnů nebo měsíců za sebou se jistě také vyplatí.
Nejlepší reklamou ovšem zůstává přímé doporučení z úst do úst. Budete-li mít již spokojené zákazníky, kteří Vás doporučí dál, nebudete časem reklamu vůbec potřebovat. Bohužel na začátku je to nutnost. Ani dobré zboží se neprodává sama, lidé ho musí nejdříve nějak objevit a mít chuť vyzkoušet.
Tak hodně zdaru a málo zmaru. Nevzdávejte se a překonejte počáteční překážky s lehkostí a odvahou. Nic jiného Vám, pokud chcete podnikat, nezbývá.